PRESA

Rock Simfonic –
CONCERT EXTRAORDINAR cu
Evergreen Orchestra

 

28 martie 2012

Autor: Magda Bratu

După succesul pe care l-a avut concertul Jazz Simfonic, anul acesta, de Ziua Îndrăgostiţilor, Evergreen Orchestra şi-a propus să facă o fuziune între instrumentişti rock (chitară, clape, bas, tobe) şi o formaţie camerală de instrumente cu coarde (viori, violă, violoncel), alături de nelipsitele voci solistice. Rezultatul: extraordinarul concert Rock Simfonic, care va fi prezentat miercuri, 25 aprilie a.c., în Cafe Teatru Play din Craiova (tel. 0722.21.78.66).

Programul va include lucrări celebre din repertoriul rock, precum  We are the Champions, We will rock you (Queen), Nothing else matters (Metallica), Dirty Diana (Michael Jackson), Satisfaction (Rolling Stones), Knocking On Heaven’s Door (Guns N’Roses), It’s my life, You give love a bad name (Bon Jovi), She will be loved (Maroon 5), So what (Pink), Smells like teen spirit (Nirvana), Smoke on the water (Deep Purple) ş.a.

Bogdan Uţă

Alături de orchestratorul Bogdan Uţă (clape, saxofon) vor evolua Irina Pelin (voce), Stela Niţă (vioara I), Geo Fabian (vioara al II-a), Sanda Pop Cârstea (violă), Raluca Pesclevei (violoncel), Dorin Ionică (chitară armonie), Andrei Ştefan (bas) şi Cristi Oprănescu (tobe). Invitaţi speciali vor fi Fufu Gabriel Chifu (voce) şi Epa Temistocle (chitară solo).

«Rock Simfonic a fost, într-adevăr, o provocare pentru mine. Există public numeros pentru acest gen de muzică, aşa că mă bucur să pot oferi craiovenilor un eveniment de anvergură precum cel din data de 25 aprilie. Desigur, fără sprijinul colegilor mei n-ar fi posibil acest eveniment. Nici fără cel al invitaţilor noştri speciali: Epa Temistocle, din Piteşti, şi Fufu Gabriel Chifu, din Craiova, cărora le mulţumesc pe această cale pentru colaborare», a declarat Bogdan Uţă.

 Cuvantul Libertatii

~~~~~~~~~~~*~*~~~~~~~~~~

CONCERT EXTRAORDINAR

in Cafe Teatru Play din Craiova,

pe 14 si 15 februarie:

Evergreen Symphonic – Jazz Orchestra

revine in fata publicului de Valentine’s Day

 

23 ianuarie 2012

Autor: Magda Bratu

Fondată în februarie 2010, „Evergreen Symphonic – Jazz Orchestra” a avut o primă apariţie pe scena Filarmonicii „Oltenia” o lună mai târziu, în cadrul unui concert cu acelaşi nume, dedicat melomanilor craioveni cu ocazia Mărţişorului. Orchestra a revenit în faţa publicului pe 23 iunie, acelaşi an, cu un extraordinar concert care a oferit spre audiţie unele dintre cele mai cunoscute şi îndrăgite piese.

După doi ani de la iniţierea proiectului „Evergreen”, prezentat publicului craiovean cu prilejul celor două concerte susţinute în anul 2010, pe scena Filarmonicii „Oltenia”, la care au participat peste o mie de spectatori, orchestratorul Bogdan Uţă (saxofon), alături de artişti profesionişti, prezintă al treilea spectacol ce cuprinde melodii pline de dragoste şi romantism, ce nu mai au nevoie de nici o prezentare.

Concertul extraordinar „Evergreen Symphonic – Jazz Orchestra” va avea loc în Café Teatru Play din Craiova (strada „C.D. Fortunescu” nr. 18, tel. 0722.21.78.66), de Valentine’s Day, pe 14 februarie, şi va fi reluat pe 15 februarie, ambele reprezentaţii începând la ora 21.00. Îşi vor da concursul Bogdan Uţă (saxofon/orchestrator), Irina Pelin (voce), Geo Fabian şi Cătălina Gheorghiceanu (vioară), Nicoleta Gheorghiceanu (violă), Raluca Pesclevei (violoncel), Ionuţ Moanda (pian electric), George Bosnea (bas), Marian Uţă (tobe) şi Cristian Câţu (percuţie).

Programul include cunoscute şi îndrăgite melodii, precum „La vie en rose”, „Mona Lisa”, „Yesterday”, „Besame mucho”, „Strangers in the night”, „My way”, „Georgia on my mind”, „Hero”, „Summer time”, „Fly me to the moon”, „Over the rainbow”, „What a wonderful world”, „Zaraza”, „Oci ciornye” etc. «„Evergreen-urile” sunt cântecele pe care le ascultăm zi de zi, indiferent de vârstă sau educaţie. Sunt cântecele ce au câştigat nenumărate premii şi care au vândut milioane de copii. Un Evergreen nu îşi va pierde farmecul odată cu trecerea anilor», este de părere Bogdan Uţă.

Născut la Craiova, în 1978, Bogdan Uţă a absolvit, succesiv, cursurile Liceului de Artă „Marin Sorescu” şi, în 2001, pe cele ale Universităţii „Transilvania” din Braşov, Secţia interpretare instrumentală – clarinet, la clasa maestrului Dan Avramovici. A urmat cursuri de muzică de cameră cu maeştrii I. Ionescu-Galaţi, Dorin Gliga şi Godri Orban. A fost membru în Orchestra Operei din Braşov (1996-2001), membru al „Caffé Concerto Strauss” / Veneţia (2003-2004), membru fondator al „Evolution Jazz-Band” / Craiova (în 2004), membru al „MTC Pop-JazzBAND” / Köln – interpret la saxofon alto şi tenor (ianuarie-aprilie 2007), instrumentist – clarinet în O.S.L.A. Culiacan/Mexic (septembrie-noiembrie 2008), solo clarinet la Filarmonica din Beirut şi membru al „The Lebanese Big Band Orchestra” (2008-2009). Din 2001 este solist instrumentist – partida clarinet în cadrul Orchestrei Simfonice a Filarmonicii „Oltenia”. Abordând stiluri componistice variate (de la muzica clasică la repertoriile de jazz şi café-concert), calităţile sale de instrumentist (saxofon sopran, alto, tenor şi clarinet) au fost apreciate la numeroase concursuri naţionale şi internaţionale la care a participat.

 Cuvantul Libertatii

~~~~~~~~~~~*~*~~~~~~~~~~

SAXOFONISTUL

22 iunie 2010

Autor: Clara Stanescu

Stătea pe un scaun rubiniu, în primul rând. Sunetele curgeau liniştite, aşezându-se unul lângă altul pentru o poveste. Ela, vocea serii, continua să se joace cu ele. Faţa i s-a luminat şi un zâmbet de încântare i-a apărut, străin de orice urmă de (auto)control. S-a ridicat şi a trecut pe scena improvizată, cu saxofonul în mâini.

Holul. E singurul pe care şi-l mai aminteşte. În rest, câteva flashuri. Avea câţiva anişori când a luat instrumentul cu care cânta tatăl şi a suflat curios. Apoi, nimic. E prima imagine. Dar casa copilăriei era plină de tot soiul de obiecte: clarinet, saxofon, flaut, orgă. Boala era de tradiţie: cântau părinţii, cântaseră bunicii, cântau mătuşile, unchii, verii. Muzică populară, romanţe, lăutărească, jazz. Pe scena improvizată din Sala Oglinzilor a Palatului „Jean Mihail“, Bogdan Uţă era, în după-amiaza aceea, produsul câtorva generaţii.

Pornind de la muzică

„Sunt pe jumătate moldovean“, îmi spune, câteva săptămâni mai târziu. Părinţii se-ntâlniseră undeva la Târgu Jiu. „De fapt, fratele mamei şi tata voiau să facă un proiect prin ARIA, să ajungă în Germania. Era şi Paul Negoiţă implicat“, încearcă să-şi amintească tot mai multe detalii. „Tata era de o blândeţe ieşită din comun. N-avea cum să nu-ţi placă“, adaugă cu mândrie. „Cânta într-un mare fel. Şi… aşa am luat eu naştere“. Râde. Tocmai extrăsese esenţa din trecutul familiei: tatăl, liniştit, calm, „cânta dumnezeieşte“; mama, mai „olteancă“ din fire, un pic mai aprigă, fermă, iubea muzica din tot sufletul, cântând la rândul ei. Drumul părea clar. Au urmat ani de spectacole, recitaluri şi concerte în ţară, iar tatăl, Florin Uţă, pleca şi peste hotare. De multe ori, cânta împreună cu Dan Spătaru, Angela Similea, Horia Moculescu, cu Gabriel Cotabiţă, Ioan Butnaru, cu Paul Negoiţă sau Wilmani (au avut chiar un band). „Vreme de opt ani, în fiecare vară, mergeam la hotel Crişana, în Olimp. Aveam camera noastră, la mezanin, camera numărul 4. Tatăl lui Bogdan cânta pe litoral“, povesteşte mama, Coca (aşa au alintat-o prietenii şi rudele dintotdeauna) Uţă, căutând amintirile printre pozele vechi, alb-negru, unele având colţuri rupte, altele imaginile frânte. Într-una din ele, Coca, Amza Pellea şi soţia sa, undeva la o petrecere.

Libertatea jazzului

Degetele lungi apasă clapele instrumentului auriu într-un ritm frenetic şi sunetele se-mprăştie misterios în încăpere. Închizând ochii, saxofonistul le urmăreşte, le prinde, le prelungeşte, le opreşte avântul şi le răstoarnă într-un joc al prefacerii. De-asta-i place jazzul: „Mă simt mult mai liber. Sau poate e nostalgia copilăriei. Nu ştiu să explic, dar ştiu că e în mine. Interpretul de jazz e un armonist, e un urechist extraordinar, cu fantezie bogată, care ştie şi armonie, şi contrapunct“. Tatăl său îi spuse odată, pe când era în viaţă: „Eu n-am ce să te-nvăţ. Ascultă“. Bogdan îşi aminteşte că petreceau nopţi întregi ascultând muzică şi cântând. „În clasică, dacă interpretezi de 20 de ori o piesă, de-atâtea ori trebuie să sune la fel. Fără abateri, fără improvizaţii. În jazz, nu e deloc aşa. Cânţi de zece ori, dar ai grijă să nu sune niciodată la fel. E o regulă pe care o ştiu de la tata“. Când suflă în instrument – un saxofon sopran – pare că se chinuie să împingă tot aerul din lume şi sunetul să dureze la infinit, contorsionat, diferit, când cald şi cuminte, când nestăpânit, ca o tristeţe fără margini. Mic fiind, fugise de el de teamă să nu i se umfle obrajii şi să pară urât.

Tentaţia

Bogdan Uţă e solist instrumentist – clarinet la Filarmonica „Oltenia“ din Craiova. Când i-a simţit darul, mama sa, absolventă a Liceului de Artă (secţia Pian şi flaut) şi solistă în corul CFR-ului, a avut grijă să nu-l lase să se piardă: în clasa a III-a, au început lecţiile de pian cu Maria Pârlea, o verişoară. „Cu pianul încep toţi“, râde Bogdan. Doi ani mai târziu, când s-a mutat la Liceul de Artă, la probele impuse pentru transfer, a cântat direct la clarinet. De aici, l-au preluat profesorii Pop Gheorghe şi Dumitru Trifănescu. Au urmat Cântarea României, concursuri, olimpiade de clarinet, premii. La una dintre competiţii, în clasa a IX-a, l-a cunoscut pe Dan Avramovici. La absolvirea liceului, destinaţia a fost clară: Braşov, Universitatea „Transilvania“, secţia Interpretare instrumentală (clarinet), la clasa maestrului… Dan Avramovici. A intrat primul dintre toţi „suflătorii“, la proba practică, după ce se pregătise pentru „Teorie muzicală“ cu Florian George Zamfir, iar cei care au contribuit la educaţia sa muzicală în timpul studenţiei au fost Dan Avramovici şi Ilarion Ionescu-Galaţi. În vara lui ’98, tentaţia jazzului a reapărut, pe când era la un unchi în Suceava. „Dacă aş fi fost în Bucureşti, unde este secţie de jazz, aş fi renunţat cu siguranţă. În anul III, însă, cu un ultimatum în minte, m-am întors la clasic“.

L-a ascultat prea mult în copilărie şi apoi mai târziu, în nopţile după spectacolele din Franţa, Spania, Germania, Iran încât să-l uite. Ca să fie mai aproape de el, şi-a cumpărat un saxofon sopran. Încă îl abordează cu sfială, respect şi admiraţie, dar îi place din ce în ce mai mult. În Craiova, a găsit puburi unde să cânte live. Cu Ela (Danhi) a cântat la Muzeul de Artă, în Sala Oglinzilor, ca invitaţi. Acum, poartă jazzul cu ei la câte o terasă privată sau, în curând, pe scena Filarmonicii, într-un proiect intitulat „Evergreen“ Symphonic Jazz Orchestra.

Gazeta de Sud

~~~~~~~~~~~*~*~~~~~~~~~~

“Recital Evolution Jazz Band”

19 aprilie 2007

Autor: Constantin Ilie

Cea mai iubită trupă de jazz din Oltenia, „Evolution Jazz Band“, va susţine un recital extraordinar sub auspiciile Filarmonicii „Oltenia“, miercuri, 25 aprilie 2007, începând cu ora 19.00, în sala Liceului de Artă „Marin Sorescu“. Este o trupă de profesionişti a cărei componenţă o reamintim cititorilor: Roxana Iliuţă (voce), Bogdan Uţă (saxofon tenor/clarinet), Alin Piticu (trompetă), Dacian Mândru (trombon), Ion-Zamfir Butnaru (pian), Bogdan Drăniceanu (contrabas) şi Mădălin Duţă – percuţie. În acest concert sunt invitaţi să cânte: Mihai Mihăescu (chitară clasică), Nicuşor Şerban (percuţie) şi Dragoş Drăniceanu (voce). Programul muzical cuprinde piese superbe din compozitori celebri, precum: „In a sentimental mood“, „Take the A train“, „Don’t get arrond much anymore“ şi „Satin Doll“, de Duke Ellington; „A night in tunnis“, de Dizzy Gillespie; „Bill’s Bounce“, de
Charlie Parker; „Take Five“, Paul Desmond; „Georgia on my mind“, de Hoagy Charmichael (piesă de referinţă din repertoriul lui Ray Charles); „What a wonderful world“ , de Gerge Daviv Weiss (din repertoriul marelui Louis Armstrong); piese celebre din repertoriul lui Frank Sinatra, precum „My Way“, „Stranger in The Night“, „New York, New York“ şi multe altele. De asemenea, nu vor lipsi strălucite lucrări latino-jazz, bossa-nova şi samba (în contrast cu lucrările sus numite) din creaţia marelui compozitor Carl Antonio Jobim, cum ar fi: „Insensatez“, „Meditation“, „Desafinado“ şi „One note Samba“.
Reamintim că trupa „Evolution Jazz Band“ a fost fondată în anul 2004 de Bogdan Uţă. Formaţia şi-a propus, încă de la început, să abordeze un repertoriu cât mai variat, începând de la jazz-ul anilor ’40, la standards, blues, be-bop, latin, fusion, acid, funcky şi modern jazz. Are o intensă activitate muzicală ce constă în recitaluri, concerte, festivaluri, participări la emisiuni tv şi radio, înregistrări, colaborări cu diferite pub-uri, cluburi de jazz, instituţii de cultură din ţară şi din străinătate. Este excelent că în Statele Unite s-a auzit despre această trupă care încă nu ne-a dezvăluit compoziţiile proprii, albumele, Cd-urile şi DVD-urile ce vor apărea, probabil, în cursul anului următor. Nu este exclus ca în acest an, „Evolution Jazz Band“ să renunţe la un turneu în străinătate pentru a concerta în oraşul Sibiu, capitală culturală europeană.

Gazeta de Sud

Powered by WordPress | Free wordpress 4 themes | Thanks to Themes Directory, WordPress Themes Directory and Free Premium WordPress Themes